Featureday 1

Witajcie po dłuższej przerwie...
Za którą serdecznie przepraszamy.
Na swoją obronę mam fakt otrzymania "zaszczytu" poznania sesji od strony zdającego.
Nie polecam, 2/10.
A na domiar złego...
Okazuje się, że na frywolne snucie tutaj swoich, jakże bogatych przemyśleń 
pozostają mi tylko weekendy. Postaram się zatem wprowadzić mini-serię sobotnią, 
w której będę Wam przybliżać poszczególne funkcje gry.
Featureday, bo o niej mowa, pojawiać się będzie w soboty, o różnych godzinach.
Na ten moment, mam zaplanowane 5 takich postów.
Oczywiście seria może się przedłużyć, w zależności od tego ile tematów mi podsuniecie!

Bez dalszego przedłużania, przedstawiam:


W tym tygodniu, pod szkiełko trafia chat.
Cóż to takiego?
Słowo "chat" pochodzi z języka angielskiego, gdzie oznacza pogawędkę.
Rozwiewając wątpliwości, w języku polskim funkcjonuje zarówno pod tą samą nazwą, 
jak i w spolszczonej wersji "czat".
Jest jednym z podstawowych pojęć slangu informatycznego.
To podstawowa forma komunikacji we wszystkich grach MMO.
Standardowo, istnieją dwa typy - publiczny i prywatny.
Zależnie od gry, wyróżnia się poszczególne "kanały" tj, osobne okienka chatu, 
często o konkretnym przeznaczeniu.
W Star Stable Online prezentuje się on następująco:


Tutaj także mamy podział na 5 kanałów/zakładek.
Poniżej, krótki opis każdej z nich:

Aby móc korzystać z chatu w grze, należy potwierdzić swój adres e-mail!

Wymagania:


Brak.
Każdy gracz może pisać na tym chacie.

Dostępność:


Stała.
Chat jest aktywny na całej mapie.

Kto widzi wiadomości:


Osoby w naszym zasięgu.
Ów zasięg wynosi mniej więcej tyle, co odległość od Thomasa do Josh'a (Moorland).

Przeznaczenie:


Jak nazwa wskazuje, możemy używać go do rozmawiania z graczami w pobliżu.
Dobry do wszelkiego rodzaju zabaw.
Kiepski do szukania grupy, ze względu na bliski zasięg.


Wymagania:


Brak.
Każdy gracz może pisać na tym chacie, pod warunkiem, że znajomi z jego listy są
zalogowani, oraz znajdują się na tym samym serwerze.

Dostępność:


Stała.
Chat aktywny na całej mapie.

Kto widzi wiadomości:


Jedynie znajomy, którego zaznaczymy na pasku bocznym.

Przeznaczenie:


Rozmowy prywatne.
Na podobnej zasadzie działa skrzynka pocztowa (dostępna w miastach),
która pozwala nam pisać do każdego gracza prywatnie
(może być wylogowany, na dowolnym serwerze oraz nie musi być na naszej liście znajomych).


Wymagania:


Zakupienie (chociaż raz) członkostwa Star Rider.

Dostępność:


Miasta, JCP oraz większe stajnie.

Kto widzi wiadomości:


Gracze, którzy w tej samej chwili znajdują się w którymś z miejsc, objętych przez ten chat.

Przeznaczenie:


Jest to jeden z głównych chatów w grze.
Jego domyślnym zastosowaniem jest szukanie grup, członków klubu itd.
Służy także do informowania graczy przez GM'ów oraz moderatorów.
Nie jest wskazany do wszelakich zabaw ani luźnych rozmówek.


Wymagania:


Utworzenie/przebywanie w grupie.

Dostępność:


Domyślnie niedostępny.
Aktywuje się wraz z utworzeniem się grupy.

Kto widzi wiadomości:


Wszyscy członkowie naszej grupy.
Max 5 osób.

Przeznaczenie:


Zabawy, wyścigi, itp.


Wymagania:


Bycie członkiem klubu.

Dostępność:


Domyślnie niedostępny.
Aktywuje się wraz z dołączeniem/założeniem klubu.

Kto widzi wiadomości:


Klubowicze, którzy są w tym momencie zalogowani.

Przeznaczenie:


Wszelakie aktywności klubowe.

No dobrze, ale każdy może pisać gdzie chce!


A no jasne, że może. Jednak móc, nie znaczy musieć.
Głównym plusem korzystania z odpowiedniej zakładki chatu, jest ułatwienie sobie gry.
Świadczy to także o naszej kulturze osobistej.
Znacie pojęcie netykiety? Jeśli nie, zapraszam pod ten link.

Jako zbiór "przepisów" internetowych, netykieta obejmuje także zasady korzystania z chatów.
Główną z tych zasad jest słynne "nie spamuj".
Przykładowo, gdy się zapomnicie i zabawę rozgrywacie na chacie globalnym, zapychacie go,
utrudniając tym samym innym graczom przeczytanie przeznaczonych nań wiadomości.

Pamiętajcie, przełączenie zakładki to sekunda, która nic Was nie kosztuje!


To wszystko na dzisiaj.
Koniecznie dajcie znać, co sądzicie o nowej serii.
Zapraszam też do proponowania kolejnych tematów.
Cudownego tygodnia!

5 komentarzy:

  1. Nom. Nom... fajny pomysł. ^^
    Chociaż wydaje się oczywisty, ale spoczko - wykonanie robi swoje. :3

    ~Samantha Eveningstone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie niby oczywisty a ileż osób bawi się w dk na globalu (a potem dziwi, że na polach nie da się pisać). ;)

      Usuń
  2. Wykonanie jak zawsze super, jakiś pomysł na serię jest ale jednak no przepraszam, nie czytam tego z ciekawością bo to całkowite podstawy, a na tego bloga zaglądają osoby nieco bardziej ambitne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie zawsze napiszę typowe "rozwinięcie" tematu gry. Czasem muszę zrobić powtórkę podstaw, nawet, gdy zdaje się, że większość je zna. :D

      Usuń
  3. 𝐅𝐞𝐚𝐭𝐮𝐫𝐞𝐝𝐚𝐲 zasługuje na wyróżnienie - ciekawie łączy funkcje gry z ich krótkimi opisami. Dobrze przemyślana, jak i w każdym szczególe doskonale wykonana seria.
    Umiejętnie prowadzi po grze graczy, którzy dopiero poznają pełną tajemnic i przygód wyspę
    Jorvik. I jestem przekonana, że warto tę serię polecać właśnie tym osobom.

    A proponując kolejne tematy - u mnie na pierwszy ogień idzie Menu Podkowa i jej przyciski.

    Aricela Darkhunter

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za chęć podzielenia się swoimi uwagami i opinią! Proszę jednak o zastosowanie się do poniższych zasad:

• nie spamuj
• szanuj autorów oraz innych komentujących
• staraj się zachować poprawność językową

Jeśli chcesz pozostawić reklamę swojego bloga - jak najbardziej, ale poświęć choć moment na nawiązanie do posta, który komentujesz.